پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182352
ناسازگاري نوع دام و سيستم دامپروري ما با طبيعت ايران /ثبت جهاني ذخيره گاه زيست کره تنگ صياد و سبزکوه
تاریخ انتشار : 1394/05/07 09:01:54
نمایش : 1363
رييس سازمان محيط زيست کشور با بيان اينکه در کشور استفاده از مراتع 5 تا 10 برابر ظرفيت آن است گفت: نوع دام و سيستم دامپروري ما با طبيعت ايران سازگار نيست و همين باعث ايجاد ريزگردها و فرسايش خاک مي شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار جهانبين نيوز معصومه ابتکار معاون رييس جمهوري و رييس سازمان محيط زيست کشور در ديدار با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت: در حال حاضر در کل کشور در شرايطي قرار داريم که از نظر اقليمي با توجه به کاهش بارندگي ها مشکلات عديده اي در کشور به وجود آمده است.

ابتکار تغيير اقليم و نوع مديريت در منابع آب، برداشت بي رويه از منابع طبيعي و فعاليتهاي کشاورزي نامناسب را از ديگر آسيب ها دانست و اظهار کرد: نوع بهره برداري ما بايد متناسب با ظرفيت طبيعت باشد تا به آلودگي و تخريب منابع منجر نشود.

وي با بيان اينکه در کشور استفاده از مراتع 5 تا 10 برابر ظرفيت آن است تصريح کرد: نوع دام و سيستم دامپروري ما با طبيعت ايران سازگار نيست و همين باعث ايجاد گردو خاک و ريزگردها و فرسايش خاک مي شود.

ابتکار با اشاره به اينکه راندمان توليد ما نسبت به آبي که مصرف مي کنيم پايين تر است و ما بقي آب به نوعي هدر مي رود بر تغيير الگوها جهت حفظ منابع آبي تاکيد کرد.

رييس سازمان محيط زيست کشور گفت: رعايت حق آبه رودخانه، تالاب و آبهاي زيرزميني منجر به بهره برداري بيشتر و بهتر آب در بخش شرب و صنعت مي شود.

وي فرهنگ سازي و آگاهي بخشي در خصوص مسائل محيط زيست را يک ضرورت همگاني دانست و تصريح کرد: اين امر ريشه در تعاليم ديني و باورهاي فرهنگي دارد و يک مسئوليتي است که بر دوش همه است.

ابتکار حفاظت از محيط زيست را وظيفه همه مردم و دولت دانست و بيان کرد: اين فرهنگ بايد نهادينه شود که ما محيط زيست را امانتي بدانيم که بايد براي فردا و نسل آينده نيز حفظ شود.

وي با اشاره به نگاه علمي و نظارت دقيق دولت در اين خصوص بر لزوم مسئوليت پذيري بيشتر مردم در قبال طبيعت و محيط زيست تاکيد کرد.

ابتکار ثبت جهاني ذخيره گاه زيست کره تنگ صياد و سبزکوه چهارمحال و بختياري را تبريک گفت و افزود: اين ثبت به اين مفهوم است که جامعه جهاني اين ذخيره مهم را در استان چهارمحال و بختياري به رسميت شناخته اند.

وي با بيان اينکه برنامه جامع مديريتي اين پروژه نيز تدوين شده و اقدامي بي سابقه در کشور محسوب مي شود اظهار کرد: جلوگيري از شکار غير مجاز و حفاظت از آن به عنوان يکي از کانونهاي مهم گردشگري مي تواند منبع خير و برکت براي مردم استان باشد.

به گزارش جهانبين نيوز رونمايي از برنامه مديريت ذخيره گاه زيست کره تنگ صياد وسبزکوه، حضور در جلسه شوراي اداري، افتتاح چند طرح زيست محيطي و نشست با اصحاب رسانه از برنامه هاي سفر يکروزه معاون رييس جمهوري و رييس سازمان محيط زيست کشور به استان چهارمحال وبختياري است.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html